"Ars Longa Vita Brevis"
Profile


Ars is a part of my little universe
Jungin| 18 | Malaysia

email for questions.
jajatiha@yahoo.com


Defsoul's


3/12/13, 2:26 PG
Tips : Blog Yang Kemas

Assalamualaikum!~ 안녕!

EXO-M for nature's republic

Hyep there yeorobun..
harini maybe entry tiha agak panjang,sebab harini tiha nak berkongsi tips untuk blog yang kemas,cantik dan tidak serabut.
Maybe blog tiha pun xdela sekemas yg disangka,atau secantik yang disangka,but tiha saja nak berkongsi tips supaya ramai yang sukakan blog korang tu~ ^^

1.Theme
Okay!Benda ni amat penting (rasanya semua benda untuk blog penting) sebab blog yang ada theme akan menampakkan kekemasan blog korang.Contohnya,korang nak buat theme 'black and white',xkan  tetiba template dh hitam putih tiba2 apps kat sidebar korang ada color rainbow plak..x sesuai right?Or korang nak buat theme garden kat blog korang, tiba2 ada gambar tengkorak kat blog korang.. o.O...so,it's important to chose a suitable theme and you guys need to follow the theme right!

2.Colour/patters

Seperti theme,colour/patterns pun memainkan peranan yg penting untuk blog yang kemas, pick the right pattern for your blog !

3.Sidebar needs

Things that are important at sidebar:
-Welcome notes/blog intro
-chatbox
-navigations
-follow button/app
-song
no need to put too many things at your sidebar.5 of them is just enough.Lebih2 lagi kalau korang settingkan 1 entry untuk blog korang.

4.Lagu

Make sure lagu korang sesuai dengan theme blog korang,kalau theme yang lembut,ambil lagu yang ala2 sweet dan slow.Kalau theme yang ceria,ambil lagu yang happy2 contohnya lagu Gwiyomi XD.Kalau theme gelap,ambil lagu yang sedih or agak ada unsur suspen sikit. ^^

5.Coding

Make sure korang dpt settingkan coding dengan baik sbb codinglah yg menentukan kekemasan blog.

-> <br> -untuk menjarakkan sesuatu benda.dri apps dan title sidebar
-><center>.......<center>-untuk bagi apps tu center


tu je kut yg tiha nak kongsi :) jadi,conclusionya,entry ni xdela pnjang sangat XD
haha..sorry kalau ada silap dlm memberi tips.. T^T

till then,wassalam~