"Ars Longa Vita Brevis"
Profile


Ars is a part of my little universe
Jungin| 18 | Malaysia

email for questions.
jajatiha@yahoo.com


Defsoul's


28/05/11, 9:14 PTG
INiLah DuNiAku-SEKOLAH MENENGAH SAINS BAGAN DATOH

ianya bermula di sebuah sekolah di sungai pangjang iaitu SEKOLAH KEBANGSAAN TOK KHALIFAH.
pada ketika itu,saya dan rakan2 saya sedang berpeluh menjawab UPSR.setelah berusaha akhirnya membuahkan hasil.3pelajar mendapat 5A dalam UPSR iaitu tiha(saya),aula,salina.

saya telah memohon sebuah sekolah iaitu SEKOLAH MENENGAH SAINS BAGAN DATOH(SABDA).alhamdulillah,impian saya tercapai..pada hari pendaftaran,saya amat gementar,maklumlah..sekolahnya besar,takot sesat..heeheh.pernah saya terfikir..
meh saya citekan profil saya disekolah itu..
  • rumah sukan AMETHYST!!!
  • DORM bp32
  • kelas 1 IBN BATUTTAH(best sebab dkt ngan p.sumber)
  • guru kelas cikgu Hanisah(awas,bleh tahan garangnya)
  • nama batch SKYGAZER
         pada mule saya masuk,dorm saya terdiri dari tiga orang sahaja iaitu saya,ririen&qursiah..memang takot sebab ada 12 katil sedangkan ade 3 orang jew...namun perasaan tu kejap jew sebab ade form 4 masuk iaitu kak amal,ekin,hani,elly,finie,fieda,ika dan kak izzati. tapi,kak zati pindah pada hari saya balek..(demam)
tapi terubat juga setelah kedatangan eza..

      dorm kitorang tingkat atas sekali..memang jenuh naik turun tangga.(tolong!)
pada waktu call paling lawak,..kadang kala telinga ni dengar jew..pernah gak dengar akak call balak(jgn marah)tapi,paling sadis bile nak call mak..huhu.. T-T

     di kelas adalah waktu paling ditakuti..saya nak mohon maaf kat ustaz nazri sebab selalu tido dlm kelas die..juga kelas cikgu yg laen(paling banyak kls ustaz la..+_+)guru kls kami cikgu hanisah..walaupun cikgu tkenal dgn suara lantangnya juga denda yg toturre budak,die sporting!!!yeah!diantara bebanyak cikgu,saya paling suka kelas cikgu rohimi..dia cikgu paling kelakar yg berkesan sekali..dgn exta loghatnya..makin menambat hati..

pernah saya suke ssorang kat skola tu..(minat pun ramai gak ar)tapi,saya control gak..pendam jew..

wassalam...